Üzletszabályzat
amely létrejött a bjc.jegymester.hu címen értékesített jegyek és bérletek megvásárlása tárgyában
a Rendezvényszervező és webdomaint biztosító (továbbiakban Rendezvényszervező)
Neve: Jazzart Közcélú Alapítvány
Címe: 1136 Budapest, Hollán Ernő utca 7.
Adószáma: 18134209-2-41
Webdomain neve: bjc.jegymester.hu
és
a Szolgáltató és Rendszerüzemeltető (továbbiakban Szolgáltató/Eladó)
Neve: Jegymester Kft.
Címe: 1065 Budapest, Bajcsy-Zsilinszky út 31.
Adószáma: 12033791-2-42
Cégjegyzékszáma:01-09-369537
és
a Vevő
Az internetes jegyértékesítő rendszeren a megvásárolni kívánt jegy/bérlet/termék/szolgáltatás értékét online fizetési szolgáltatással kiegyenlítő természetes vagy jogi személy között.
1. Általános rendelkezések
Jelen szerződéssel Szolgáltató biztosítja Rendezvényszervező részére Rendezvényszervező saját használatú webdomain címén a Jegymester Jegyértékesítő Rendszer (továbbiakban JER) használati jogát a jelen Üzletszabályzatban rögzített feltételek szerint, amely a Rendezvényszervező által szervezett és lebonyolított rendezvényekre, továbbá kapcsolt termékekre és szolgáltatásokra történő online jegyvásárlás céljából jött létre.
Felek megállapodnak abban, hogy a meghirdetett rendezvények lebonyolítása, továbbá kapcsolódó termékek/szolgáltatások biztosítása a Rendezvényszervező kötelezettsége, a Szolgáltató a JER-en keresztül a rendezvényekre szóló jegyek/bérletek, valamint kapcsolt termékek/szolgáltatások megvásárlásának lehetőségét biztosítja Vevő számára. A rendezvények lebonyolításáért, tartalmáért és minőségéért, továbbá a kapcsolt termékek/szolgáltatások minőségéért Szolgáltatót semminemű felelősség nem terheli.
Rendezvényszervező által biztosított webdomainen, a bjc.jegymester.hu oldalon, a megvásárolni kívánt jegy/ bérlet/termék/szolgáltatás, valamint az online fizetési szolgáltató kiválasztásával és a vásárlás értékének kiegyenlítésével a jelen dokumentumban leírt feltételek szerint szerződés jön létre Szolgáltató, mint Eladó és a vásárlás értékét kiegyenlítő Vevő között, a nyelv-választástól függően magyar vagy angol nyelven. Vevő regisztrációt követően, a vásárlás menetét követve, a vásárlás adatait összesítő jóváhagyó oldalon a Fizetés gomb megnyomásával fogadja el a szerződés feltételeit, egyben a jelen Üzletszabályzat rendelkezéseit. A Vevő a weboldalon történő regisztrációval adatainak a Rendezvényszervező és az Eladó általi kezeléséhez a Rendezvényszervező adatvédelmi szabályzatában, és a Szolgáltató/Eladó adatvédelmi szabályzatában meghatározottak szerint hozzájárul.
A Vevő a weboldalon történő regisztrációval kifejezetten elismeri, hogy
- a Rendezvényszervező és az Eladó megfelelően tájékoztatta az adatkezelési tájékoztatójának elérhetőségéről, és
- az adatkezelési tájékoztatót a weboldalon történő regisztrációt megelőzően elolvasta, az abban foglaltakat megértette.
A Vevő a regisztrációval kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy azon személyes adatai kezeléséhez, amelyet az Eladó és a Rendezvényszervező az adatkezelési tájékoztató szerint hozzájárulás jogalap alapján kezel.
A létrejött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, így az iktatott formában nem hozzáférhető. A szerződés létrejöttét a dokumentált és elektronikusan elmentett vásárlás és az erről kiküldött e-mail igazolja.
Az Eladó és a Vevő közötti szerződés megkötésének időpontja, a megrendelés Eladó általi visszaigazolása. A visszaigazolás az Eladó által a Vásárló részére küldött elektronikus levélben történik, melyet az Eladó a kiválasztott jegyek Vevő általi kifizetése után azonnal a elektronikus formátumú Belépőjegyekkel együtt küld meg Vevő részére.
Vevő tudomásul veszi, hogy a Gyakori kérdések, Vásárlói információk, Díjtáblázat, és Dinamikus árazás GYIK oldalak tartalma az Üzletszabályzat részét képezik.
2. A szerződés tárgya
Eladó által kiválasztásra és egyúttal vásárlásra felkínált jegyek, bérletek, termékek, szolgáltatások melyek tulajdonságai, jellemzői, valamint a vásárlás feltételei a hozzájuk tartozó konkrét oldal(ak)on ismerhetők meg.
3. Szerződő felek azonosítása
Eladó kizárólag a bjc.jegymester.huoldalon kiválasztott, az ott szereplő vásárlási feltételek szerint és a felkínált online fizetési szolgáltató valamelyikének kiválasztásával megvásárolt jegyekért, bérletekért, termékekért felel.
Eladó semminemű felelősséget nem vállal a webáruház kínálatában található rendezvények megvalósulása, megrendezése, elmaradása, valamint az azokkal kapcsolatos esetleges minőségi reklamációk miatt.
Vevő a regisztrációs adatlap kitöltésével adja meg vásárlási adatait, Eladó ezeknek megfelelően felel a teljesítésért és a számla kiállításáért. Vevőnek a regisztráció során lehetősége van adatait ellenőrizni/módosítani, de ezt a sikeres regisztráció után is bármikor megteheti, a Felhasználói sarok menüpont alatt. A hibás vagy hamis adatok megadásából eredő károkért minden felelősség Vevőt terheli. Eladó a nyilvánvalóan hibás vagy hamis regisztrációt jogosult törölni, továbbá kétség esetén Vevő valódiságát jogosult ellenőrizni.
A Vevőnek a jegyvásárlás bármely szakaszában a fizetés gombra történő kattintásig bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására a jegyvásárlási felületen.
4. Vételár, felszámított díjak
A jegyek és bérletek mellett feltüntetett ár azok vételára, amely egyúttal tartalmazza az általános forgalmi adót is. A vételáron felül Vevőnek a következő díjakat kell megfizetnie a jegyértékesítési szolgáltatás ellenértékeként:
- E-díj: A rendszer használatának alapdíja, jegyenként/bérletenként/termékenként felszámított összeg. Tartalmazza az elektronikus jegyértékesítő rendszer használatát, az e-jegy, e-bérlet, e-számla előállításának költségét. Jegycsere esetén a csereként kapott új jegyekre is van e-díj, kivéve, ha a lecserélt jegyek elmaradó vagy megváltozott eseményre szólnak, és azok vásárlása a műsorváltozás meghirdetése előtt történt. Ebben az esetben minden lecserélt jegy után egy cserejegy e-díjmentes lesz. Ebben az esetben minden lecserélt jegy után egy cserejegy e-díjmentes lesz. Az e-díj mértékét a Díjtáblázat tartalmazza.
Esetleges visszaváltás, műsorváltozás esetén a fent felsorolt díjak összegét Vevő nem kapja vissza.
5. Fizetési feltételek
A fizetendő végösszeg kiegyenlítése a vásárlás végén, Eladó által felkínált, vele szerződésben álló online fizetési szolgáltatókon keresztül történhet, melyek közül Vevőnek lehetősége van választani. A fizetési szolgáltató fizetőoldalán felmerülő esetleges hibákért Eladó nem tud felelősséget vállalni. Eladó jegyértékesítő rendszere automatikus visszaigazoló e-mailjének kiküldésével, illetve az egyes tranzakcióknak a honlap Felhasználói sarok/Tranzakciók menüpontjában való megjelenítésével igazolja az adott vásárlás sikerességét (sikertelenségét). Az automatikus visszaigazoló e-mailt a Vevő által megadott e-mail címre küldjük. A hibás e-mail cím megadásából fakadó minden kárért felelősség Vevőt terheli.
Vevő a vásárlás végén e-jegyet kap.
A vásárlás menetéről részletes leírást talál a Gyakran Ismételt Kérdések (GY.I.K.) menüpontban
6. E-jegyek (saját nyomtatású jegyek)
Vevő az e-jegyeket a sikeres vásárlást követően saját maga kinyomtathatja vagy bemutathatja azt saját elektronikus eszközén (mobiltelefon, tablet stb.) A kinyomtatott jegy abban az esetben használható, amennyiben azon a vonalkód és a vonalkód melletti kód olvasható.
Az e-jegy elvesztéséből, ellopásából, hibás nyomtatásából, lemásolásából, többszörös kinyomtatásából eredő következményekért és károkért való felelősség kizárólag a Vevőt terheli.
7. Számlaadás
Eladó minden vásárlásról, valamint a kapcsolódó szolgáltatásokról elektronikus számlát (e-számlát) bocsát ki. A vásárlás befejezése után e-mailben küldi el azt a Vevő által megadott e-mailcímre.
Vevő tudomásul veszi, hogy vásárlásáról kizárólag elektronikus úton kap számlát, a számlaadatok utólag nem módosíthatók.
Az elektronikus számla PDF formátumú, Eladó által elektronikusan aláírt, időbélyeggel ellátott dokumentum. Megfelel a 2007. évi CXXVII. törvény (Áfa-törvény) és az elektronikus aláírásról szóló 2001. évi XXXV. törvény előírásainak. Az e-számla PDF dokumentumolvasó szoftverrel (Adobe Reader) megtekinthető, kinyomtatható
A számla belépésre nem jogosít.
8. Jegycsere
Jegycsere a webáruházban kizárólag elmaradó előadás esetén lehetséges, illetve olyan kivételes esetekben, amikor azt a Rendezvényszervező engedélyezi. Egy jegy/bérlet kizárólag egyszer cserélhető.
A Rendezvényszervező az előadásaira, rendezvényeire megvásárolt jegyeket és bérleteket nem váltja vissza, nem cseréli be. Ez alól a következő esetek képezhetnek kivételt: műsorváltozás (kivéve bérletek), a Rendezvényszervező oldalán felmerülő ok miatt véglegesen elmaradt előadás, rendezvény, vis major helyzetek.
Amennyiben az előadás, rendezvény a Rendezvényszervező által véglegesen lemondásra kerül, a jegyek www.bjc.hu honlapon közzétett közleményben foglaltak szerint válthatók vissza, vagy cserélhetők másik előadásra, rendezvényre a vásárlás helyén, az eredeti jegy és a vásárlást igazoló bizonylat felmutatása mellett.
Amennyiben a Vevő magasabb értékű jegyet cserél alacsonyabb értékű jegyre cserél, úgy a különbözetet elveszíti. Ha jegyeit magasabb értékű jegyekre cseréli, akkor a különbözetet bankkártyás fizetéssel egyenlítheti ki. Ha a jegyet már felhasználta vagy kicserélte, vagy ha letelt a cserére érvényes határidő, akkor a csere nem lehetséges.
Jegycsere esetén a csereként kapott új jegyekre is van e-díj, kivéve, ha a lecserélt jegyek elmaradó vagy megváltozott eseményre szólnak, és azok vásárlása a műsorváltozás meghirdetése előtt történt. Ebben az esetben minden lecserélt jegy után egy cserejegy e-díjmentes lesz.
9. Az elállás joga
Eladónak nem áll módjában sem jegyet visszaváltani, sem a vásárlás értékét visszatéríteni.
Az – 1. és 4. pontban ismertetett módon végrehajtott – vásárlással Vevő beleegyezését adja, hogy Eladó a teljesítést megkezdje, illetve azt teljesítettnek tekintse (e-jegyek, valamint személyes átvétellel igényelt jegyek, bérletek, termékek esetében). Vevő a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 29. § (1) bekezdésének l) pontjának értelmében elállási jogot a vásárlást követően nem gyakorolhat, tekintettel arra, hogy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatás egy meghatározott időpontra vagy idősávra szól.
Kivétel: Általános rendelkezések 4-5. pont.
10. Adatvédelem
Az Eladó és a Rendezvényszervező az online regisztráció során birtokába jutott adatokat (név, cím, e-mail cím, telefonszám, számlázási cím) az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény valamint AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet, a továbbiakban: GDPR) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) előírásai szerint, bizalmasan kezeli, kizárólag a vásárlások teljesítéséhez használja fel, azokat harmadik személynek Vevő hozzájárulása nélkül semmilyen formában tovább nem adja. Vevő e-mailben kérheti adatai inaktiválását, vagy adatai megosztására vonatkozó hozzájárulásának törlését, melyet Eladó köteles megtenni és arról e-mailben visszaigazolást küldeni.Továbbá vásárlói fiók törlésére a Felhasználói sarokban is van lehetőség.
Jegymester Kft. - Adatkezelési tájékoztató
Budapest Jazz Club - Adatkezelési tájékoztató
11. Panaszkezelés
11/1. Panaszkezelés Vevő és Eladó között
Vevő e-mailben jelezheti problémáját az info@jegymester.hu e-mail címen magyar és angol nyelven. Eladó a beérkezett e-mailt 72 órán belül megválaszolja, illetve megkezdi az esetleges probléma kivizsgálását és legkésőbb 30 napon belül érdemben megválaszolja a panaszt. Eladó az info@jegymester.hu címre beérkező leveleket elektronikus rendszerben, állapotuk szerint osztályozva nyilvántartja és megőrzi.
Amennyiben a Felek között felmerült fogyasztói jogvitát Feleknek egymás között nem sikerül rendezniük, úgy Vevő panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezhet az alábbiak szerint.
11/2. További panaszkezelés
11/2.1. Fogyasztóvédelmi hatóság
Vevő panasszal fordulhat a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz kivizsgálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi hatóság kérelemre vagy hivatalból jár el, így fogyasztóvédelmi szempontból vizsgálja Eladó piaci magatartását. A fogyasztóvédelmi hatóság a fővárosi vagy vármegyei kormányhivatal. A fogyasztóvédelmi hatóság eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.
A kormányhivatalok elérhetőségei:
https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/fogyasztovedelmi_hatosag
11/2.2. Békéltető Testület
Vevő panasszal fordulhat lakóhelye, vagy a tartózkodási helye, illetve a Vevő belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában Eladó székhelye szerinti illetékes Békéltető testülethez. A Békéltető Testületek honlapja az alábbi linken érhető el: https://bekeltetes.hu/udvozlo?id=testuletek Eladó székhelye szerint illetékes békéltető testület neve:
Budapesti Békéltető Testület
1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
E-mail-cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Telefon: +36 (1) 488-2131
11/2.2.1. A Békéltető Testületek elérhetőségei
Baranya Vármegyei Békéltető Testület
E-mail: info@baranyabekeltetes.hu
Telefon: +36 72 507 154
Székhely: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Postacím: Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Baranya Vármegyei Békéltető Testület, 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.;
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Postacím: 3501 Miskolc, Pf. 376.
Telefonszám: (46) 501-091 (új ügyek)
(46) 501-871 (folyamatban lévő ügyek)
E-mail: bekeltetes@bokik.hu
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefon: +36-62/549-392 (csak kedd és csütörtök 9 -12 óra között!)
Ügyfélfogadás: hétfő és szerda: 9 -11 között
E-mail: bekelteto.testulet@cskik.hu
Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
postacím: H-8050 Székesfehérvár, Pf. 357.;
Telefon: +36 22 510-310
E-mail: bekeltetes@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
Székhely/postacím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
E-mail cím: bekelteto.testulet@gymskik.hu;
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Tel: 52-500-710, 52-500-745, Fax: 52-500-720
E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu
Pest Vármegyei Békéltető Testület
Címe /Levelezési cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. 4.em.2.
Telefon: (+36-1) 792-7881
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
A Békéltető Testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A Békéltető Testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban. A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.
11/2.3. Uniós vitarendezési platform
Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén Vevő igénybe veheti az Európai Bizottság által működtetett online vitarendezési platformot. A platform igénybevétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, majd bejelentkezés után a következő linken nyújtható be a panasz: http://ec.europa.eu/odr
Az online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén bármely békéltető testület eljárhat.
Amennyiben Vevő nem fordul a fenti felsorolt hatóságok, testületek valamelyikéhez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni.
12. Egyéb
- 1. Eladó online jegyértékesítő rendszerén kizárólag a vásárlás lehetőségét kínálja látogatói számára, foglalást sem telefonon, sem e-mailben nem tud elfogadni, továbbá a megvásárolt jegyeket sem visszaváltani, sem más jegyre cserélni nem áll módjában (kivétel: ld. 8. pont).
- Eladó a webáruházában megvásárolható jegyeknek nem tulajdonosa, hanem viszonteladója. A webáruház kínálatában található rendezvények megvalósulása, megrendezése, elmaradása, valamint az azokkal kapcsolatos esetleges minőségi reklamációk kizárólag a Rendezvényszervező kompetenciája, azokért Eladó nem felel.
- Vevő tudomásul veszi, hogy Eladónál megvásárolt belépőjegyen, bérleten szereplő produkció annak helyszínén csakis az arra érvényes belépőjegy vagy bérlet felmutatásával tekinthető meg. Amennyiben Vevő a helyszínen nem rendelkezik a vásárlását igazoló és a jegyátvételre/belépésre jogosító dokumentummal (elektronikus jeggyel vagy bérlettel), úgy a Rendezvényszervező nem köteles a Vevő számára a belépést biztosítani.
- A rendezvényszervezők a műsorváltoztatás jogát fenntartják. Műsorváltozás esetén, illetve amennyiben az előadás/rendezvény elmarad, a jegycserét illetve a visszaváltást Eladó a jegyeket/bérleteket kibocsátó intézmény vagy gazdasági társaság feltételei szerint biztosítja.
- Egyedi visszaváltás és jegycsere az előzetesen meghirdetett időpontban megtartott előadás/rendezvény esetén speciális helyzetre, így nem kizárólag, de például a koronavírus-helyzetre való hivatkozással a visszaváltást vagy jegycserét Eladó csak és kizárólag akkor biztosítja az előzetesen meghirdetett időpontban megtartott előadás/rendezvény esetén, ha azt Eladónak a jegyeket/bérleteket kibocsátó intézmény vagy gazdasági társaság, azaz a Rendezvényszervező azt külön engedélyezi. A Rendezvényszervező által egyedileg engedélyeztett visszaváltás esetén a Vevő által fizetendő visszaváltás kezelési költsége a jegyár 15%-a, továbbá az ilyen visszaváltási tranzakcióra is érvényes az üzletszabályzat 4. pontja, melynek értelmében Vevő a felszámított egyéb díjat (e-díj, kezelési költség, fizetési szolgáltatók költsége, tranzakciós díj) nem kapja vissza.
- Eladó a Gyakori kérdések menüpontban részletes leírást ad Vevő számára a weboldal használatával és az online értékesítés menetével kapcsolatban.
- Eladó fenntartja magának a jogot az Üzletszabályzat megváltoztatására, a módosított Üzletszabályzatot webáruházában elérhetővé teszi, megjelölve a módosítás dátumát. Ezzel párhuzamosan elérhetővé teszi az előző, a változtatás időpontjáig érvényben lévő Üzletszabályzat szövegét az Előző Üzletszabályzat linken.
Jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekben a hatályos Polgári Törvénykönyv rendelkezései az irányadók.
Utolsó változás kelte: 2025. március 28.